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propo

propo /プロポ

 
1999年の創業より続くアイウェアブランド。 「いきすぎないデザイン」をコンセプトに、「アイウェアデザインとは装着されてはじめて完成するもの」と定義し、ユーザーにフォーカスしたシンプルで美しいアイウェアをリリースし続けています。
2015年AWコレクションよりコンセプトから派生した新たなテーマ「MAKE YOUR BEAUTY」を掲げ、ブランド名を「PROPO DESIGN」から「propo」へと変更。ウィメンズブランドとして生まれ変わりました。シンプルで美しいだけではない、女性の為のアイウェアです。

“propo” is the primal collection of PROPO DESIGN since 1999, at the beginning of the studio.
With the concept 'Design with Moderation' - the design of eyewear completes when it is placed on ones face - “propo” provides simple, sophisticated eyewear, focusing on real users.
At 2015 autumn, “PROPO DESIGN” changed its name to “propo”, with the new theme ‘MAKE YOUR BEAUTY’.
Since then “propo” has renewed a brand especially for women’s, which is not only simple but also quite beautiful.
 

propopropo
 
 
 
OPORP

 OPORP /オポープ

 
2009年に発表されたハイエンドライン。
コンセプト、テーマは共通ながら、チタンフレームを中心に展開し、快適な掛け心地を実現する独自に開発したテンプル機構がブランドアイコン。「propo」はファッションを基準にコーディネイトという概念からデザインされる事に対し、「OPORP」は機能面からのアプローチによるデザインを行う事から「propo」を真逆にした「OPORP」というブランド名となっています。

“OPORP” is the high-end line of PROPO DESIGN, launched in 2009.
The products are mainly made of titanium, their originally developed hinge/temple system is really iconic and provides comfortable fit. Although “OPORP” has the same concept and theme as “propo”, “propo” pursues fashionability while “OPORP” focuses on functionality first. Thus, these two collections have just the opposite name.
 

OPORPOPORP